Zamknij menu

Numer 1- Luty 2021

12 sprawdzonych metod na wydłużenie życia

12 zasad wydłużenia życia Długowieczność
Przygotowaliśmy zestaw najistotniejszych czynników, które wpływają na wydłużenie życia:
  1. Regularny ruch, aktywność fizyczna. Nie musi być intensywna ani wyczynowa, ważne aby była wpleciona w nasze codzienne życie. Chodzenie po schodach, spacery z psem, szybki marsz, prace w ogródku, gimnastyka czy joga – to wszystko znakomite pomysły. Klucz do sukcesu? Aktywność ma sprawiać nam przyjemność, dzięki czemu chętnie uczynimy ją stałą częścią naszych dni.
  2. Warzywa najważniejszą częścią diety. To warzyw powinniśmy jeść najwięcej. Dla osób rozważających wegetarianizm dodamy na zachętę, że wegetarianie o 15 procent rzadziej umierają przedwcześnie. Osoby, które nie jedzą mięsa oraz te, które sięgają po nie bardzo rzadko, żyją dłużej.
  3. Wybieranie jedzenia dobrej jakości. Unikanie przetworzonych produktów, gotowych, zafoliowanych posiłków, glutaminianu sodu, nadmiernej ilości zwierzęcego białka, cukru etc. Im prościej i naturalniej jemy – tym lepiej. Ryże, kasze, strączki, warzywa owoce – to doskonałe wybory. Dzięki nim będziemy nie tylko najedzeni, ale i odżywieni.
  4. Post przerywany. Największy posiłek należy zjeść w pierwszej połowie dnia, a ostatni możliwie wcześnie (do g. 18), aby dać układowi pokarmowemu czas na odpoczynek i regenerację. Posiłki jedzone nocą albo tuż przed pójściem spać zaburzają procesy naprawcze organizmu.
  5. Wysypianie się. Odporność i długie życie zaczynają się od zdrowego snu. Warto zadbać o jego higienę. Godzinę przed snem dać sobie czas na wyhamowanie, pozostawienie wydarzeń dnia za sobą. Odłożyć telefon, wyłączyć komputer, zrelaksować się.
  6. Unikanie stresu, a kiedy już się pojawi, mądre zarządzanie nim. Stres może mieć negatywny wpływ na nasze ciało i emocje. Prowokuje też niezdrowe zachowania, takie jak przejadanie się czy palenie papierosów. Liczą się wspierające nawyki: na spotkania warto wyruszyć wcześniej, żeby nie stresować się po drodze. Stosować swoje sposoby na odprężenie. Dla jednych będzie to medytacja, dla innych taniec, wizualizacja, obejrzenie komedii czy telefon do kogoś, kto wysłucha.
  7. Pielęgnowanie relacji z bliskimi. Spędzanie czasu z ludźmi, których kochamy, obniża poziom stresu i ryzykowne zachowania. Osoby tworzące silniejsze więzi żyją dłużej.
  8. Brak palenia i picia nadmiernych ilości alkoholu. Długowieczności sprzyjać może jeden kieliszek czerwonego wina dziennie.
  9. Drzemka co najmniej trzy razy w tygodniu po ok pół godziny chroni serce.
  10. Spokojne tempo życia. Dłużej żyją ci, którzy potrafią zwolnić.
  11. Ikigai – japońskie słowo określające powód, dla którego wstajemy rano z łóżka. Poczucie sensu, misji, coś, co daje nam radość. Naszym Ikigai może być pasja, hobby, praca, ukochane wnuki, spotkania z przyjaciółmi. Poczucie celu chroni przed stresem, zmniejsza ryzyko Alzheimera, artretyzmu i udaru.
  12. U bardziej optymistycznych osób ryzyko przedwczesnego zgonu jest o 42 proc. niższe niż u pesymistów. Kiedy uśmiechamy się na myśl o nowym dniu, możemy spodziewać się nie tylko szczęśliwego, ale i długiego życia. 🙂

Czytaj takżeTantryczna seksualność – eliksir młodości

Ewelina D’Souza – pracuje w zespole Festiwalu Wibracje i Art Of Healing.

Absolwentka Studium Literacko-Artystycznego przy Uniwersytecie Jagiellońskim i Kulturoznawstwa na SWPS. Przez kilkanaście lat zawodowo związana z mediami (TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVN, Endemol Polska, ATM Grupa). Tłumaczka, lektorka języka angielskiego i polskiego jako obcego.

Autorka wywiadów i artykułów prasowych.  Copywriterka.

Współautorka adaptacji książki na sztukę teatralną, wystawianą od kilku lat na deskach warszawskiego teatru.

Dla Art Of Living Polska i Lakshya Ayurveda pracowała jako koordynatorka i tłumaczka symultaniczna wykładów i konsultacji ajurwedyjskich.

Pasjonatka zdrowego trybu życia, wegetarianka.

Praktykuje slow life i medytację. Pisze o zdrowiu, szczęściu i rozwoju osobistym.

Ciało Długowieczność